Czujesz, że Twoja codzienna dieta jest daleka od ideału? Dominuje w niej przetworzona żywność, a owoce i warzywa pojawiają się na stole sporadycznie? Najwyższy czas to zmienić, chociaż zima to zdecydowanie nienajlepszy czas na zmiane nawyków żywieniowych. Latem jest to o wiele łatwiejsze – chętnie sięgamy po świeże warzywa i owoce, a nadmierny apetyt nie dokucza nam tak bardzo. Istnieje jednak kilka sposobów na to, aby zbilansować swoją dietę i zacząć zdrowe odżywianie również zimą. 

Zima to dobry czas, aby wprowadzić do swojego menu najbardziej popularne zimowe owoce, na przykład jabłka. Już jedno jabłko dziennie może dostarczyć organizmowi bardzo dużą ilość witamin i minerałów. Dodatkowo zimą sprawdzą się również różnego rodzaju gorące, aromatyczne zupy – w wersji dietetycznej mogą to być zupy typu krem, na przykład z pomidorów z puszki, z zielonego groszku, kukurydzy, brokułów czy kalafiora. Możliwości jest mnóstwo. Z uwagi na fakt, że w sklepach bez kłopotu można znaleźć sałatę czy pomidory, warto również przygotowywać świeże sałatki, które dobrze komponują się ze śniadaniem, składającym się z ciemnego chleba i gotowanego jajka. 

Dodatkowo warto wprowadzIć do menu wiele różnych kasz czy pełnoziarnistych makaronów. To dobra alternatywa dla ziemniaków czy białego ryżu. Nie należy również zapominać o białku – zamiast tłustego mięsa można jednak wybrać kotlety sojowe czy z fasoli, a także przygotowaną bez tłuszczu pierś kurczaka. 

Pamiętaj, że kluczem do prawidłowo zbilansowanej diety jest różnorodność. Im więcej spożywasz świeżych, różnego rodzaju kolorowych produktów, ze szczególnych naciskiem na warzywa i owoce, tym większa pewność, że dostarczasz swojemu organizmowi wszystkich substancji, których tak bardzo potrzebuje.