Podjęłaś decyzję – zaczniesz ćwiczysz, bo w końcu musisz wziąć się do konkretnego działania i zrobić coś z tłuszczykiem na swoim brzuchu i pośladkach. Wybór padł na siłownię – nic dziwnego, to zdecydowanie najbardziej efektywny i skuteczny sposób na walkę z nadprogramowymi kilogramami. Zastanawiasz się jednak, w jaki sposób przygotować się do pierwszego treningu? Oto kilka wskazówek. 

Po pierwsze, postaraj się już na kilka dni przed wyjściem na siłownię trochę poćwiczyć w domu. Wystarczy 15 minut prostych ćwiczeń, abyś nieco poprawić swoją kondycję i wydolność tlenową. 

Po drugie, zadbaj o odpowiedni strój. Musi być wygodny. Podstawą jest odpowiedni biustonosz do ćwiczeń – dzięki niemu Twój biust nie będzie narażony na liczne wstrząsy, które mogą zakończyć się bólem. Oczywiście ważne jest też wygodne obuwie – niech będą to nowe buty, których dotychczas nie nosiłaś. 

Po trzecie, przed wyjściem na siłownię zadbaj o zabranie ze sobą butelki wody i ręcznika. 

Ostatni posiłek zjedz na 2-3 godziny przed treningiem. W ten sposób nie będziesz musiała ćwiczyć z pełnym żołądkiem. Wybierz lekki posiłek, ponieważ nadmierna porcja białka, tłuszczu wi ęglowodanów może sprawić, że poczujesz się senna i nie będziesz miał siły ćwiczyć. Po siłownie zjedz w ciągu 1-2 godzin, najlepiej białkowy posiłek z warzywami. 

Nie zapomnij zabrać ze sobą dobrego nastroju i pozytywnego nastawienia. Pamiętaj, że każdy kiedyś zaczynał – i Ty z czasem dowiesz się, jak obsługiwać i jak ćwiczyć na wszystkich maszynach na siłowni.